Jak reklamować produkty luksusowe?
23 grudnia 2020Rozwój gospodarczy, który nastąpił w ostatnich latach, sprawił że coraz bardziej rozwijają się rynki dóbr luksusowych. Wśród produktów tego typu znajdują się zarówno dobra mało użyteczne od strony praktycznej, jak i klasyczne towary w wersjach luksusowych, takie jak samochody, meble, lub odzież. W zależności od tego, co się sprzedaje, inaczej należy podchodzić do sprzedaży takich produktów. Marketing dóbr luksusowych wygląda nieco inaczej niż w przypadku marketingu innych towarów. Wiąże się to z faktem, że w przypadku towarów luksusowych sprzedaje się nie tylko sam towar i jego funkcjonalność, ale także o wiele więcej.
Na czym bazuje marketing dóbr luksusowych?
Sprzedając dobra luksusowe, należy sobie uświadomić, że chcąc dotrzeć do klienta z takimi produktami, nie wystarczy przedstawić mu oferty bazując na korzyściach typowo praktycznych, tak jak robi się to w przypadku marketingu towarów klasycznych. W przypadku dóbr luksusowych należy wypozycjonować towar i markę, jako luksusową, która nadaje posiadaczowi danego towaru prestiżu. Pośrednio świadczy to także o przynależności do danej grupy społecznej, co często jest podświadomym celem kupowania produktów marek premium.
Co się sprzedaje, sprzedając dobra luksusowe?
Oferując klientom dobra luksusowe, należy w pierwszej kolejności zaoferować im prestiż i przynależność do elitarnej grupy posiadaczy danego towaru. Taki schemat warunkuje, że w dużej mierze prowadząc działania marketingowe, należy skupiać się na prezentowaniu kontekstu posiadania danego produktu, a także jasno zaznaczać, do jakiej grupy odbiorców produkt ma dotrzeć.
Źródło: monikaapitz.pl